שיטת EMS

שיטת EMS (בהרחבה Electric Muscle Stimulation) היא שיטת אימון כושר חדשנית המשתמשת בגירוי שרירים חשמלי כדי להשיג מטרות שונות בתחום הכושר הגופני. צורת אימון זו כוללת לבישת אפוד מיוחד המחובר למכשיר EMS האחראי על שליחת פולסים חשמליים לאפוד.

השיטה פותחה במקור על ידי נאס"א עבור אסטרונאוטים שנדרשו להפעיל את שרירי הגוף עקב היעדר כוח הכבידה בחלל. שיטה זו מיושמת בתחום רפואת הספורט והפיזיותרפיה המטפלת בפציעות ספורט שונות, שיקום שריר לאחר ניתוח, בעיות כאבי גב, מפרקים ועוד.

הפעלת השרירים בגוף מחייבת גירוי, שבדרך כלל נגרם על ידי מערכת העצבים המרכזית בגוף. הגירוי מתבצע באמצעות פקודה ישירה מהמוח שנשלחת דרך סיבי העצב בחוט השדרה ופועלת על השרירים המתאימים.

באימון ה – EMS ישנו יתרון משמעותי בהשוואה לאימון כוח רגיל והוא הסנכרון של כל היחידות המוטוריות המופעלות בו זמנית, בעוד שבאימון רגיל פועלת רק קבוצת שרירים ספציפית. אימון זה מספק אימון מקיף לכל הגוף, ואורכו הוא 20 דקות בלבד, מה שהופך אותו ליעיל יותר. יתרה מכך, אימון EMS אינו מפעיל לחץ או עומס על המפרקים ומערכת השלד כפי שעושה אימון משקולות, אלא הוא מתמקד אך ורק בגירוי חשמלי של השרירים. כתוצאה מכך, שיטת אימון זו נחשבת עדינה ואינה מעמיסה על הגוף. לכן, הסיכון לפציעות ספורט ממוזער, מה שעוזר להקל על מתח השרירים ומטפל ביעילות בכאבי גב.

הגירוי בשיטת הEMS מסייע לגוף במגוון מישורים, ביניהם: חיזוק הגוף, הפחתת משקל, כאבי גב, כאבי שרירים וכן בהחלמה מפציעות. יתר על כן, מסייע לנשים לאחר לידה וכן בשיפור במראה העור.

מעבר לכך שאימון זה עוזר לנו להראות יותר טוב מבחינה חיצונית, ישנן גם השפעות פסיכולוגיות המופיעות בעקבות התוצאות, למשל, המתאמן מפתח מוטיבציה לאימונים ומרגיש טוב יותר עם עצמו.

 

אימון ems

מי מאיתנו  לא רוצה לחזק את השרירים, להתאמן ולהשיג תוצאות שייתנו לו מראה חטוב? התשובה היא כולנו, במיוחד כשאין צורך להשתעבד לאימונים, להתאמן כל יום ובמשך שעות בחדר כושר, חוגים או דרך אחרת. אימון ems הוא בדיוק מה שצריך  מי שרוצה להשיג תוצאות תוך זמן קצר ולא להשתעבד לאימונים. הסוד של אימון זה הוא הגירוי החשמלי של השריר שמושג באמצעות חליפת אלקטרודות שלובש המתאמן בזמן האימון. כך האימון הוא האפקטיבי ביותר שניתן וישנו אימון של 90% מהשרירים בו זמנית. אימון ems שהוא קיצור של  Electric Muscle Stimulation עושה שימוש בתדר חשמלי נמוך כדי לגרות שריר מסוים שעליו נעשית עבודה או קבוצת שרירים.

למה מתאים אימון ems

אימון ems מתאים למגוון רחב של מטרות. קודם כל הוא מתאים לאימון שוטף לחיזוק כללי של שרירי הגוף וגמישותם. מעבר לשרירים המופעלים לתנועה כמו שרירי הידיים והרגליים, אימון ems מצוין גם לחיזוק שרירי הליבה, אותם שרירים פנימיים שאנו לא בהכרח מודעים להפעלתם אך הם פועלים כל הזמן והיחלשות שלהם תבוא לידי ביטוי בחיי היום יום. שרירי רצפת אגן הם דוגמה לאותם שרירים. אימון בשיטת ems מחזק את שרירי רצפת האגן מה שעוזר בהפחתת או מניעת בריחת שתן. הוא גם מסייע לשיקום פציעות ספורט ובכלל עיצוב וחיטוב הגוף.

איך עשרים דקות בשבוע מספיקות להשגת תוצאות?

בגלל הגירוי החשמלי של האלקטרודות המחקה את הקשר בין המוח למערכת העצבים והשרירים העבודה שנעשית בזמן אימון ems היא מקסימלית ואפקטיבית מאוד. האימון הומצא בכלל ע"י נאס"א כדרך לאמן את האסטרונאוטים באופן האפקטיבי ביותר שאפשר בגלל איבוד מסת שריר שהיא תוצאה של שהיה בחלל ללא כוח כבידה. האימון מחזק כאמור את שרירי הליבה התומכים בעמוד השדרה ומסייעים לייצוב הגוף. האימונים משפרים את קצב חילוף החומרים בגוף, מה שמאפשר שריפת שומן ומיצוק הגוף. התוצאות מתקבלות גם באימון קצר בן 20 דקות כי דווקא בזמן מנוחה הגוף שורף אנרגיה כשהוא בונה את רקמת השריר.

אודליה כהן היא מאמנת ספורט וכושר גם בשיטת ems, בונה תוכנית אימון לכל מתאמן בהתאם למטרות וכמובן בהתאם למצבו הגופני. מוזמנים ליצור קשר.

 

שיטת ems

אם בתור ילדים חלמתם להיות אסטרונאוטים ובמיוחד אם עדיין זהו אחד החלומות שלכם, כדאי שתדעו שאסטרונאוטים עוברים אימונים מפרכים לפני שהם מקבלים את האישור המיוחל לעלות על המעבורת שתיקח אותם לחלל. הם עוברים אימונים בשיטות שונות שאחת מהם היא שיטת ems, שיטת אימונים שעובדת על השרירים בעוצמה גבוהה בעזרת חליפת אלקטרודות שלובש המתאמן בזמן האימון. הסתקרנתם? המזל הוא שהיום לא צריך להיות אסטרונאוט כדי לעבוד את האימון, ויותר מזה, שיטת ems מתאימה מאוד למי שאין לו זמן ו/או כוח להתאמן שעות על גבי שעות כמעט כל יום. בשיטה זו האימונים הם פעם בשבוע למשך 20 דקות כל אימון. אין ספק שבנאס"א יודעים מה הם עושים…

איך פועלת שיטת ems?

כאמור, שיטת ems היא שיטת אימונים שכל שהיא דורשת הוא אימון של 20 דקות פעם בשבוע. עם זאת, בזמן האימון חשוב לבצע את התרגילים היטב כי חליפת האלקטרודות אינה חליפת קסם שתעשה דברים מעצמה. נדרשת הפעלת השרירים וביצוע תרגילים כמו שצריך. האימון הוא אימון כוח הכולל עבודה על קבוצות שרירים שונות באמצעות תרגילים שנעשים גם באימוני כוח אחרים: עבודה על שרירי בטן, גב, שרירי הזרועות והרגליים. חליפת האלקטרודות מעצימה את עבודת השרירים באמצעות גירוי נוסף הניתן לשריר וגורם להפעלתו במידה חזקה יותר. האלקטרודות מפעילות גם שרירים שאינם מופעלים באופן אקטיבי בתרגיל כך שכל הגוף עובד.

למה חשוב לשים לב בשיטה?

שיטת ems מתאימה כמעט לכולם. לא צריך להיות בכושר מיוחד כדי להתאמן בה והיא מצוינת לאימון בכל הרמות. השיטה טובה מאוד לשיקום מפציעות ספורט בהן נדרשת עבודה על קבוצות שרירים מסוימות, טובה למניעת בריחת שתן באמצעות חיזוק שרירי הליבה בכלל ושרירי רצפת האגן בפרט וכמובן טובה לחיטוב הגוף ושריפת שומנים המתרחשת גם במצב מנוחה כשהגוף בונה רקמת שריר בעקבות האימון. עם זאת ישנן מספר מגבלות או אנשים שלהם האימון לא יתאים. האימון אינו מומלץ לנשים בהריון ואינו מתאים לבעלי שתלים חשמליים כמו קוצב לב ובכלל בריאותו של אדם צריכה להיות תקינה.

אודליה כהן היא מאמנת בעלת ניסיון בשיטת ems. האימונים נעשים באופן אישי כך שכל מתאמן יכול להתחיל מהנקודה המתאימה לו ולהתקדם בקצב שלו. מוזמנים ליצור קשר.

אימון כושר ems

המודעות לחשיבות השמירה על הכושר  והשפעת אימוני כושר על בריאות הגוף היא גבוהה מאוד. עם זאת לרובנו אין זמן וגם כוח להקדיש זמן מספיק לאימונים וידוע שכדי להשיג תוצאות אמיתיות נדרשת התמדה ואימונים על בסיס קבוע במשך שעה- שעתיים ולפחות מספר פעמים בשבוע. אז זהו, שלא בדיוק. אימון כושר ems גם הוא אימון שנדרשת בו התמדה ובכל אימון יש לעשות מאמץ ולעבוד כדי שדברים יקרו. החידוש הוא שכל מה שנדרש הוא אימון של 20 דקות פעם בשבוע. אימון כושר ems הוא אימון כוח בעצימות גבוהה אשר עובד היטב על השרירים מבלי לשחוק את המפרקים וזהו רק אחד היתרונות שלו.

מהו בדיוק אימון כושר ems?

אימון כושר  ems או Electric Muscle Stimulation הוא אימון כושר בו יש עבודה על קבוצות שרירים רבות או לחילופין התמקדות בקבוצת שרירים מסוימת על פי הצורך. זהו אימון כוח הדומה בסוג התרגילים לאימוני כוח אחרים. הייחודיות שלו היא בביצוע התרגילים כשהמתאמן לובש עליו חליפת אלקטרודות מיוחדת המפעילה את השרירים בצורה משמעותית יותר בגלל הגירוי המועבר דרך האלקטרודות. האלקטרודות מחקות את הגירוי המועבר מהמוח דרך מערכת העצבים אל השרירים, כך שאפםקטיביות האימון גבוהה משמעותית לעומת אימונים אחרים. האימון מצוין לחיזוק השרירים, עיצוב וחיטוב, לשיקום פציעות ספורט, חיזוק שרירי הליבה כמו שרירי רצפת האגן החשובים למניעת בריחת שתן ונחלשים לאחר לידה ועוד.

האם האימון מתאים לכולם?

אימון כושר ems מתאים באופן כללי לכולם. האימון נבנה בהתאם למצבו הפיזי של המתאמן, גילו, הכושר שלו וגם המטרות שלשמן הוא מגיע, למשל האם העיקר הוא חיזוק קבוצת שרירים מסוימת בעקבות פציעה או חיזוק כל השרירים. עם זאת, חשוב שבריאותו של אדם תהיה תקינה, שלא יהיה במצב של מחלה זיהומית חיידקית או ויראלית, שלא יהיה עם קוצב לב או שתלים חשמליים אחרים וגם בהיריון האימון אינו מומלץ. אימון כושר ems צריך להיות מועבר ע"י מאמן כושר שהוכשר לאמן בשיטה זו. ההכשרה וההסמכה לאימון בשיטה הם חשובים מאוד להשגת תוצאות מיטביות מבלי לגרום לנזק בשל שימוש לא נכון בחליפת האלקטרודות.

אודליה כהן היא מאמנת כושר וספורט שהוכשרה והוסמכה גם להעביר אימוני ems. לכל לקוח נבנית תוכנית אימונים אישית בהתאם ליכולותיו ומטרותיו ובהתאם להתקדמותו. מוזמנים ליצור קשר.

אימון בשיטת ems

עבודה קבועה על שרירי הגוף היא חשובה בכל שלב  בחיינו ובכל גיל. אימוני כוח לא נועדו רק למעוניינים בזרועות שריריות או קוביות בבטן. אלה מטרות מאוד ספציפיות. עבודה על כל קבוצות השרירים היא חשובה גם לשיפור יכולת התנועה וגם לייצוב הגוף, תמיכה בעמוד השדרה ומערכות הגוף השונות ואף עבודה תקינה של איברים פנימיים באמצעות שרירי הליבה. לכן, לכל אחד כדאי למצוא את שיטת האימון המתאימה לו או לשלב בין שיטות אימון שונות. אם אתם עסוקים כל היום ומגיעים לסוף היום ללא טיפת כוח לאימונים, אימון בשיטת ems הוא בדיוק מה שמתאים לכם: אימון אפקטיבי המביא לתוצאות וזאת באימונים של 20 דקות פעם בשבוע.

אימון בשיטת ems – תוצאות מעולות בהשקעה מינימלית

הקסם של הגוף שלנו הוא שממש כמו מכונה מעולה, אם מכוונים אותו למקום שטוב לו ומראים לו את הדרך, הוא כבר ימשיך גם ללא הפעלה מכוונת שלנו. על כך בדיוק מבוסס אימון בשיטת ems אשר נמשך 20 דקות בתדירות של אחת לשבוע. באימון זה עובדים על שרירי הגוף השונים בעצימות גבוהה. כבר עצם העבודה על השריר גורמת לשריפת שומן ובניית רקמת השריר במצב מנוחה: הגוף ממשיך את מה שהתחלנו. עם זאת, אימון בשיטת ems אינו רגיל. המתאמן מבצע את כל התרגילים כשהוא לובש חליפת אלקטרודות שגורמת לגירוי ועבודה של השריר באופן משמעותי יותר בהשוואה לעבודה עליו ללא החליפה. האלקטרודות מחקות את גירוי השרירים לפעולה ע"י המוח כך שהם עובדים בצורה חזקה יותר וגם שרירים שאינם מופעלים בתרגיל יעבדו רק מעצם גירוי האלקטרודות.

אימון שצריך להעביר מאמן שהוכשר לכך

בגלל השימוש בחליפת האלקטרודות וגירוי השרירים לעבודה מעבר לאימון רגיל, אימון בשיטת ems צריך להעביר מאמן שהוכשר לאמן בשיטה זו. השימוש באלקטרודות ומידת הגירוי צריכים להתאים ולא להיות מוגזמים. השיטה טובה  מאוד לעיצוב וחיטוב הגוף תוך חיזוק השרירים וגם למטרות ספציפיות יותר כמו שיקום פציעות ספורט או חיזוק היציבה של הגוף באמצעות עבודה על שרירי הליבה. האימונים צריכים להיבנות בהתאם ליכולותיו, גילו ומצבו הפיזי של המתאמן ולכן לפני שנרשמים יש לבדוק שהמאמן אכן מוסמך לכך.

אודליה כהן היא מאמנת כושר אשר מאמנת גם בשיטת ems אחרי שעברה הכשרה והסמכה לכך. היא מאמנת באופן אישי תוך בניית תוכנית אימונים לכל מתאמן כך שישיג את מטרתו בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

שיקום פציעות ספורט
שיקום פציעות ספורט

פציעות ספורט יכולות לקרות הן לספורטאים מקצועיים והן למתאמנים. ישנן פציעות ספורט אקוטיות הקורות בשל תנועה לא נכונה, נפילה, מכה

קרא עוד >>
חיזוק שרירי הליבה
חיזוק שרירי הליבה

כולנו מכירים את השרירים החיצוניים יותר הבולטים בזמן הפעלתם כמו שרירי הזרועות או שרירי הרגליים. אלה גם השרירים שאנחנו מודעים

קרא עוד >>

השאירו פרטים: