חיזוק שרירי הליבה

כולנו מכירים את השרירים החיצוניים יותר הבולטים בזמן הפעלתם כמו שרירי הזרועות או שרירי הרגליים. אלה גם השרירים שאנחנו מודעים אליהם במיוחד כי אנחנו מפעילים אותם בעיקר באופן רצוני ומשתמשים בהם כל הזמן במשך היום. עם זאת, שרירים אלה הם רק חלק קטן מהשרירים. ישנם שרירים רבים שאנו לא רואים וגם לא מודעים לפעילות שלהם. אלה הם שרירי הליבה, אותם שרירים פנימיים התומכים בשלד ובמערכות הגוף השונות. חיזוק שרירי הליבה הוא חשוב ביותר לכולם אך ככל שמתקדמים בגיל צפונה חשוב עוד יותר לעבוד עליהם. היחלשות שלהם תבוא לידי ביטוי בדרכים שלא בהכרח חשבנו עליהן כמו למשל בריחת שתן שישנה בגלל היחלשות שרירי רצפת האגן.

חיזוק שרירי הליבה בשיטות שונות

כיוון שהם נמצאים בעומק ובשכבות פנימיות של הגוף, חיזוק שרירי הליבה צריך גם הוא להתבצע בתנועות מעמיקות שיש בהן מודעות רבה והתכווננות להפעלתם. שיטת הפילאטיס למשל מבוססת על חיזוק שרירי הליבה ועל פיה חיזוק שרירים אלה מביא לחיזוק קבוצות שרירים נוספות והגוף בכלל. שילוב נשימה עמוקה בכל תנועה גורמת גם לעבודת השרירים הפנימיים. גם ביוגה ישנה עבודה על שרירים אלה. עם זאת, גם שיטות בעצימות גבוהה יותר יכולות לעבוד על שרירי הליבה אך צריכה להיות העמקה של התנועה. תנועות מהירות ושטחיות פחות יתאימו למטרה זו.

להגיע לשרירי הליבה גם בעזרת גירוי חיצוני

חיזוק שרירי הליבה יכול להיות גם באמצעות גירוי חיצוני נוסף המצליח לחדור את השכבות ולהגיע לאותם שרירים. על כך מבוססת שיטת ems שפותחה בנאס"א במטרה להביא לגדילת מסת שריר תוך זמן קצר. אחד היתרונות של השיטה הוא  האימונים הקצרים הנעשים בתדירות לא גבוהה יחסית. מדובר על אימונים של 20 דקות בתדירות של אחת לשבוע. אלה אימוני כוח בהם ישנה עבודה משמעותית על השרירים. העבודה מתעצמת באמצעות חליפת אלקטרודות שלובש המתאמן ששולחת גירוי לשרירים ממש כמו הגירוי ששולח המוח להפעלת השרירים. כך השרירים מקבלים גירוי משמעותי יותר שמגיע גם לשרירים הפנימיים ומאפשר גם חיזוק שרירי הליבה בצורה יעילה יותר. השיטה מעולה לעיצוב וחיטוב, שיקום פציעות ספורט ועוד.

אודליה כהן היא מאמנת כושר מוסמכת המאמנת גם בשיטת ems וגם בשיטות אחרות לבחירת המתאמן. האימונים נבנים כך שיתאימו בכל שלב ליכולת המתאמן ויציבו לו אתגר מתאים. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

חיזוק שרירי הליבה
חיזוק שרירי הליבה

כולנו מכירים את השרירים החיצוניים יותר הבולטים בזמן הפעלתם כמו שרירי הזרועות או שרירי הרגליים. אלה גם השרירים שאנחנו מודעים

קרא עוד >>
אימון כוח

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, מתייחסים לסוג של אימון גופני המתמקד בבנייה ושיפור של כוח שרירים, סיבולת וגודל. זה

קרא עוד >>

השאירו פרטים: