שיקום לבעיות גב

כאבי גב הם תחושה של אי נוחות המורגש בחלק האחורי של הגוף. הכאב יכול להתבטא בגב התחתון, הכוונה, מאזור הישבן ועד לקו הצלעות, יכול להתבטא בגב האמצעי ועד לגובה השכמות וכמובן בגב העליון והצוואר. לעיתים, כאבי גב יכולים להתרחב לאזורים אחרים בגוף כגון הירכיים והרגליים.

כאבי גב יכולים להיות זמניים, שחולפים במהירות, או כרוניים ומתמשכים. תסמינים נפוצים של כאבי גב כוללים תחושת כאב, דקירות או צריבה. במקרים מסוימים, שרירי הגב יכולים להיות מתוחים או "נעולים", הכוונה תחושה של גב תפוס, וכתוצאה מכך התנועה שלנו מוגבלת ואין לנו אפשרות לתפקד בכלל.

כאבי גב יכולים לנבוע ממגוון רחב של מקורות. ביניהם: פריצת דיסק בעמוד השדרה, טראומה ופציעות קשות, דלקת, מתיחות או קרעים של שרירים או רקמות. כמו כן, ישנם גורמים אחרים שתלויים לרוב בבריאות ובאורח החיים שלנו, כמו: גיל, גנטיקה, ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות גופנית, הרמה כבדה, עישון והשמנה.

בנוסף, ישנם גורמים רגשיים ופסיכולוגיים כמו מתח מתמשך, חרדה ודיכאון.

כאבי גב עשויים להגיע כמעט לכל אדם, אך אוכלוסיות מסוימות נוטות יותר לחוות אותם, כגון: נשים בהיריון, מבוגרים וקשישים, אנשים הנמצאים רוב הזמן בישיבה, אנשים שעוסקים בעבודה פיזית ואנשים הסובלים מעודף משקל.

כאבי הגב הנפוצים ביותר הם כאבים בגב התחתון, כאשר 80% מהאוכלוסייה סובלים מהם. הגב התחתון מורכב משרירים ורצועות המספקים תמיכה לעמוד השדרה. מתיחה או מאמץ עלולים להוביל לקרעים קטנים ברצועות ובשרירים אלו, להחליש את יכולתם לתמוך בעמוד השדרה ולגרום לכאבים.

מצד שני, כאבי גב עליון או אמצעי הם פחות נפוצים. היציבות שמספק בית החזה, מפחיתה את הסיכון לפציעות בעמוד השדרה. מתיחת שריר או רצועה היא לרוב הגורם לכאבי גב עליון.

כדי להתמודד עם כאבי גב, אנשי מקצוע רפואיים, פיזיותרפיסטים ומטפלים, ממליצים בדרך כלל לשמור על ניידות ולהימנע ממנוחה ממושכת כגישה העיקרית לטיפול בכאבי גב. מנוחה מלאה עלולה ליצור מתח בשרירים, להחמיר את המצב ולעכב את ההתאוששות. בניגוד לתפיסה שגויה נפוצה, הפעלת חום על האזור הפגוע אינה תמיד דרך הפעולה המומלצת. במקרים רבים, הרופאים ממליצים לקרר את האזור הכואב.

כמאמנת כושר אישית, אני מעניקה הדרכה ותמיכה מותאמים כדי לעזור ללקוחות להתגבר על כאבי גב, תוך שימוש בגישה הוליסטית המשלבת צורה נכונה, תרגילי חיזוק ליבה ואימוני גמישות להקלה ארוכת טווח ולגב בריא יותר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

אימון כוח

אימוני כוח, הידועים גם כאימוני התנגדות, מתייחסים לסוג של אימון גופני המתמקד בבנייה ושיפור של כוח שרירים, סיבולת וגודל. זה

קרא עוד >>
אימון עיצוב וחיטוב
אימון עיצוב וחיטוב

היום ישנה מודעות רבה לחשיבותה של פעילות גופנית ולהשפעתה על הבריאות, פיזית ונפשית כאחד כולל חיזוק הביטחון העצמי. חשוב להדגיש

קרא עוד >>

השאירו פרטים: